Hmm…di pagi yg hening aku membonceng motosikal yg ayah bawa..

Hari cukup mendung dan merisaukan aku tapi ayah keep moving..

Sampai lepas tol, aku rileks lagi walaupun titik ujan mula kelihatan..

Kecik2 jer ..

Xper..

Lepas jer jampbatan pertama, aku dah rasa helmet dicemari air2 dari langit..

N baru perasan bajupun dah ada tompok2 basah..

Ceh..ujan dah rupenyer..

Tapi ayah keep moving..

Bikin aku suspen jer..

Sampai kat traffic light bawah jambatan pulau pinang..nak masuk federal highway ayah suh sarung raining coat..

Apekah..di atas motor juga la aku sarung..

Sempoi jer..

Adoila..

Masa tu lampu isyarat merah..

Bila lampu dah tukar kaler..ayahpun pecut..

Malangnya x ley nak pecut sgtpun..sebab ujan..

Huhu..

Geramnyer aku..

Masa tuh ujan x baper lebat..so xder la basah sgt..

Tapi biler dah nak dekat sampai SATO, tetibe ujan lebat..

Mengamuk aku di atas motor sebab jalan short cut tutup..

Tepaksa la tunggu kat t junction…before boley gerak..

Masa tuh lagi mengamuk aku sebab suar dah basah kat belah lutut..

Sebabnya hanya belah itu jer x dapat di sorok ..

Baju ujan cover sampai atas lutut jer..

Then kaki aku rapatkan ke body motor..

Sampai jer trus aku berlari masuk building..

Nampak sgt lutut jer basah..

Kalo org tgk mesti pelik..

Huhu..

Baju ujan dah basah..x kan nak lipat bawak masuk opis..

Trus aku daki tangga ke 3rd floor n sidai raining coat tu lam surau..

Xper..japgi time rehat aku amek la balik..

No worries..

Seb baek stoking kaki x basah..kalu tidak mmg kesejukan la kaki aku yg cepat sejuk tuh..

Dah la xder stoking spare..

p/s: penggunaan bahasa yang amat rojak..kejap raining coat..kejap kang baju ujan..adui laaa~