Erm…dulu masa study malas nak join IEM..

Ingat itu satu pertubuhan biasa…

Institution of Engineers malaysia.. (IEM) memang from first year duk tarik kitoang join tapi dorang x cukup terror la memujuk aku n da gang..

Sudahnya, bile dah nak abes belajar baru tergadah…nak register..

tapi dah terlambat..

aku ingat lagi alasannya…

alasannya sebab kalo kitorang register masa tuh, masa registration tgh process, kitorang da grad..

bile dah grad, IEM dah x valid….untuk wat korang faham, aku bagi contoh la..

ahmad nak daftar amek SPM tapi process utk process pendaftaran tuh amek masa 6 bulan sebelum tarikh exam brmula..

kalo ahmad daftar lewat sebulan, adakah ahmad layak nak amek SPM..? Mesti la tak..

p/s : citer di atas hanya rekaan dan tidak ada kena mengena ngan sesiapa..harap maklum…

So, dorang kata better register trus kat Board Of Engineer Malaysia (BEM) after grad..

istilah ‘kitorang’ digunapakai sebab bukan aku sorang jerk camtuh..hampir 1 coursemate turut melalui nasib yg serupa..dan sekarang nih..most of them pun seorang engineer yg dah layak sgt tuk register..

tapi aku x tau saluran yg betul tuk register perkara tersebut..

sape2 ada cadangan n pendapat tuk dikongsikan..

sile2..

kerjasama korang amat ler aku hargai..

thanks..