Suspen x when u all read the title of my post nih..

jeng jeng jeng..

Actually its true..

My house surrounded by mangos tree, jambu and so on..

So, its was attract 2 ekor makhluk Allah nih tuk bersuka ria memperabih buah tanpa meninggalkan sedikitpun tuk tuan rumah..

Sapu abes..

Geram punya pasal, my dad pasang perangkap la untuk makhluk nih..

Sepanjang hari tunggu si monyet x kumjung datang..

So, esoknya akupun gi ushar..

Nampak nyet tuh berusaha nakamek buah perangkap dari luar perangkap..

tapi x berjaya..

Aku dah standby kalo2 die masuk ke dalam perangkap..

At last berjaya jugatangkap seekor..

haha..

Yang dapat jantan..

ni la rupanya..

Sangat kuat makan..

Mula2 dulu sangat agresif.

Habis bersepah dalam sangkar tuh dibuatnya..

Sangkar tu pun di goncang2..

mukapun bengis semacam..

Tak lama lepas tu baru la ok..

Betinanya maseh berkeliaran..

Lepas tu, ayah pasang la lagi satu perangkap sebab yang seekor lagi tu asyik tunggu kawannya jer..

Hehe..

Akhirnya dapat juga tangkap..

ni pulak yang betinanya..

Kat pinggangnya ada gelang yang sgt kecil..

Kesian gak sebab macam tersangkut jer..

Makanpunx berapa lalu..

Akhir, Dapat la tangkap pasangan bahagia tu..

BETINA DAN JANTAN..di sangkar yang berbeza..

Hari2 bagi makan pisang,nasi, buah2an lain, timun..

Tapi diorang x lama kat umah ku..

Xlarat nak jaga..

Dengan bau busuk..buang air besar kecik..

Lalatpun banyak..

So, kitorangpun call perhilitan minta datang ambil monyet2 ini..

Akhirnya, datang juga mereka..

Sebelum tu sempat aku snap pic nyet nih bergembira wat kali terakhir di umah kami..

Proses memindah mereka ke sangkar yang di bawa perhilitan pada mulanya agak sukar disebabkan bentuk sangkar ayah kami yang berjaring halus..

TAPI MEREKA KAN PAKAR..

So, berjayalah ..

Ni rupa monyet jantan dalam sangkar dan betina yang akan dimasukkan lam sangkar..

Sempat aku snap pic alip ngan nyet..

Saat2 nyet di bawa pergi dari umah..

Sangkar berisi monyet di masukkan ke dalam van..

Monyet2 nih pun di bawa pergi..

Dan kata mereka monyet2 ini akan dilepaskan di Bukit Cerakah..

Bagus la kan..

Harap2 diorang akan lebih bahagia dan gembira di habitat sebenar mereka..

TAPI BERITA TERBARU YANG KUTERIMA..

ADA LAGI 4 EKOR NYET KAT AREA UMAH AKU NIH..

TAPI MASEH KECIL..TAK RETI MERAYAU LAGI KOT..

SO, X PERLU RISAU LAGI LA WAT MASA NIH..

k la..

setakat ni je wat masa nih..

gtg..