~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, November 02, 2004

PERSAHABATAN

PERSAHABATAN ITU INDAH SEKIRANYA
SETIAP SAHABAT ITU MENJADI DIRI SENDIRI
”BE YOURSELF”

DALAM HATI ADA SEPI
DALAM SEPI ADA RINDU
DALAM RINDU ADA SAYANG
DALAM SAYANG ADA CINTA
DALAM CINTA ADA IMPIAN
DALAM IMPIAN ADA HARAPAN
DALAM HARAPAN ADA PENANTIAN
DALAM PENANTIAN ADA PENGORBANAN
DALAM PENGORBANAN ADA TANGISAN
DALAM TANGISAN ADA GELAKAN
DALAM GELAKAN ADA KEMANISAN
DALAM KEMANISAN ADA KEPAHITAN
DALAM KEPAHITAN ADA KEGELISAHAN
DALAM KEGELISAHAN ADA KEPASRAHAN
DALAM KEPASRAHAN ADA KEKUATAN
DALAM KEKUATAN ADA KEJAYAAN
DALAM KEJAYAAN ADA PERSAHABATAN
DALAM PERSAHABATAN…..
MUNGKINKAH ADA KEKECEWAAN?????

BUAT SAHABAT
ADAKALANYA PERSAHABATAN ITU
LEBIH BAIK DARIPADA PERCINTAAN
KERANA PERSAHABATAN PENUH DENGAN KEJUJURAN
PERCINTAAN PULA
SERINGKALI DICEMARI DENGAN KEPURA – PURAAN…

HARAPAN..
KITA TERUS MENJADI SAHABAT…
BERSEDIA DI PERBATASAN WAKTU…
MENUJU ILAHI YANG KEKAL ABADI…

MENCARI SAHABT BAGAIKAN
MENCARI BERLIAN DALAM JUTAAN KACA..

SETIAP HARI…
SEBAIK KITA BANGKIT…
KITA DIBEKALKAN DENGAN SEHELAI KAIN PUTIH..
TERPULANGLAH KEPADA KITA…
BAGAIMANA UNTUK MENCORAKNYA…

SEKIAN…

Afzan KMM 03/04

Posted at 10:57 pm by shahril
Comment (1)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Entry di atas nih aku copy dari blog sahabatku ketika di alam Matrikulasi..

http://shahril.blogdrive.com/

Sebenarnya sajak ni aku buat n aku bagi kat dia sebab dia antara sahabat yang baek di sana..

Dia juga ada bagi aku sajak..

Tapi aku kena cari la dulu..

Sebab aku dah simpan kat dalam fail2..

Sahabat yang gemar menulis sajak..

Aku dah quit dari kerja mengarang puisi nih..

hehe..

Agak2 korang pecaya ker sajak tu aku yang buat?

erm..macam x cayer jer..tapi itu la aku dulu..

Sekarang dah kurang reti..