Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuhu…
Da baper minggu aku tak menulis kat ruangan ni..
Aku bukan malas tapi terlalu bizi..
Banyak giler kerja yang kena dibuat..
Assighment banyak..
Test berderet..
Skang baru je lepas mid sem break..
Aku tetap rasa bizi..
Tapi tak la sesibuk sebelum ni.
Test paling dekatpun hujung bulan ni..
cuma assighment la banyak..

Sebelum balik umah aku sempat la pergi pesta konvo..
Memang cambest ar..
Meriah sangat..
Tapi aku balik awal..
Rupenyer ada KRU yang datang wat konsert..
Kalo aku tau..
Aku tak balik..
Teringin gak nak tengok diorang wat concert..

Aku dapat tau ni daripada satu risalah yang begitu tak puas hati dengan PMI..
Bagi aku..
Perkara ni terlalu subjektif..
Tiap orang ada pandangan tersendiri pasal benda ni..
Akupun tk berkecuali..
Aku tak salahkan kedua2 pihak..
Bagi aku semua orang ada hak untuk memberi pandangan.

PMI cuma menjalankan tanggungjawab mereka.
Kiter harus menerima kenyataan bahawa apa-apa unsur yang berbentuk hiburan adalah tak berapa elok..
Dan tidak digalakkan dalam Islam.
Walaupun concert itu bersih..
Tapi ia melalaikan..
Memang lumrah la concert..
Lelaki ngna pompuan berhimpit-himpit..
Tapi dalam konteks Islam itu sendiri ia adalah perkara yang dilarang.

begitu juga dengan pihak yang tidak puas hati..
Tak boleh disalahkan juga..
Konsert KRU ni ok..
Buat waktu lepas isyak..
tak mengganggu waktu solat..
Lagipun ia adalah untuk menarik perhatian pengunujung luar dan dalam campus.
Kalau nak diikutkan konsert di luar lagi teruk berbanding konsert KRU ni..
Kalau setakat berhimpit-himpit sikit kat Pesta Konvo tu..
Takder la terlampau sangat..
Lagipun golongan yang datang adalah golongan yang tinggi tahap pendidikannya.
Sudah tentu pandai mengawal diri semasa concert..
Semua yang datang tu adalah pelajar U,Kakak-kakak dan abang-abang yang nak grad..ibu bapa dan keluarga..
Semuanya tahu tentang sivik..
tau tentang moral..
InsyaAllah..

Da la..
Pepun..
Aku tetap suker gi kalo ader konsert dalam UTM ni..
hehe..
Jangan marah..