Bosannya hidup…
Apa aku nak buat tuk hilangkan bosan nih?
Aku tak tau kenapa aku jadi camni?
Aku seolah-olah dah hilang identiti sendiri..
Terlalu banyak perkara yang merimaskan otakku.

Aku rasa dah hilang arah..
Rasa dunia ni begitu sempit..
Rasa nak nangis..
Kenapa aku jadi macam ni..

Ke mana hilangnya keberanian..
mana pergi lak matlamat..
Dunia seakan gelap gelita..
Di mana bisa aku peroleh cahaya.
Menerangi jalan yang kelam.
Menunjukkan jalan kebenaran..
Di mana cermin..
Yang dapat menunjukkan
imej sebenarku…
Bukan bayangan kelabu..

Kadang-kadang aku rasa nak lari…
tapi ke mana?
Masalah wujud di mana-mana..
Walau aku berlari pecut ..
Ia tetap mengekoriku..
Seperti bayang-bayang.

kadang-kadang aku kesal..
Kesal dengan diriku..
Kerana begitu bodoh..
Bebal..
Dalam menilai apa-apapun..
Tapi aku berselindung disebalik kesempurnaan
Yang nyata kepura-puraan..

Aku rasa aku dah cuba sebaiknya
Menjadi diri sendiri..
Tak hipokrik..
tapi kadangkala aku gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Gagal..
Aku tak rela menjadi orang lain..
tapi kadang-kala aku terpaksa..
terpaksa beralah..
dengan keadaan..

Kadang-kadang aku rasa bersalah..
Salah pada orang sekelilingku..
Salah pada DIRI sendiri..
Tapi itu lah diriku..
Manusiakan lemah..
tak bisa jadi sempurna..
Ada kelebihan dan banyak pula kelemahan..

Aku mintak maaf sebab aku rasa aku menaip dengan emosi yang tak stabil..
Peperangan sengit berlaku dalam setiap penjuru fikiranku..
Dan keputusan yang akan aku buat tepat pada masanya..
Aku ingat nak tangguhkan dulu update blog ni..
Aku benar-benar telah kehilangan semangat untuk menulis blog ni setelah menyedari konflik diri yang melemahkan otakku ..
Aku nak berehat sekejab..

Mungkin sehari je..
Mungkin seminggu..
Sebulan ke?
Atau beberapa bulan..

InsyaAllah,Bile aku dah OK..
AKU AKAN PERSEMBAHKAN ARTIKEL2 YANG LEBIH MENARIK KELAK..
Tunggu jer la k..
Adios..