Hari ni bermula la detik bersejarah dalam idupku..
Masa ni lar kena buktikan..
Aku ni memang dak mechi..

Bengkel kejuruteraan baru jer bermula tadi..
Seawal pagi aku dah siap.
Dalam kul 7.55 dah kuar bilik semata-mata nak tau pasal jadual yang macam tak ader..
Tak ada masa yang di set kan..

Memula aku dengan member2 gi lar ushar jadual kat FKM..
Pastu gi Bengkel..
Smalam kater da ada senarai nama grup ngan jadual sekali..
Tapi cam takder jer..

Awak..
kater ade jadual..
takderpun..

Awak kat ner 2?

Kat makmal tempat kiter wat teknik ujikaji dulu..

Awak naik atas.
Jadual tu ada kat atas.
Ikut tangga.Banyak tangga ade..
Kat tepi..kat belakang..

Oooo..makmal ni ada tingkat atas ek?
Hehe..
Takper ar wak..
Bye..

Baru aku tau makmal ni 2 tingkat..
Tau tu memang tau tapi buat tak tau
Sebab sebelum ni tak yah taupun takper sebab tak pernah guner..

Itu lar dier orang kiter ni..
Bila dah terhantuk baru nak tergadah..
kena sangat la ngan aku ngan member2 aku ni..

Naik atas pun bukan dapat selesaikan problem.
Jadual ada tapi ikut hari dan bukan ikut masa tertentu..
Confuse lar weh..
Takkan sehari suntuk ader bengkel lakkan..

Hmm..
Sudahnya kitorang turun ar gi ushar makmal yang akan digunakan nanti.
Tetibe jer Farah buka pintu makmal yang macam kunci
tapi tak kunci sebenarnya tu..

Sib baik ader technician.
Aku teman tanya dier pasal problem ni.
Biler jumper ngan dier lagi masalah..
Sebab dierpun tak tau pasal masa2 untuk bengkel ni.
Apa yang dier dapat itulah kitorang maklum.
Tiada extra info..
Tapi dia suruh tanya penyelia makmal..A
la bilik dia kat tempat kitorang ushar jadual tadi.

Kitorang penuh semangat lar nak jumpa penyelia tu tapi takder orangpun..
Apalagi tunggu ar solutionnya..
Memang rasa cam buang karan jer pepagi dah tawaf kawasan makmal tu..
Huhu..

Pastu datang lar dua awek yang aku rasa staff kat situ..
Aapalagi aku ngan farahpun serbu lar dier..
Rupe2nyer
Jadual tu kitorang kena susun sendiri ngan lecturer or technician yang ajar ..
Patutpun cam tak lengkap jer jadual yang dier bagi..

Dengan itu berakhirlah satu penantian..
Seksa gak..
Sebab memang agak blur ar aku pagi tu..
Aku kena wat grinding ngan drilling..
Memula akupun tak paham ape tuh..
Rupenye mencanai..
Tapi yang tak bestnyer..
Sok ngan lusa kitorang kena gi makmal pagi ngan petang..
Pagi kul 9 til 12.30..
Petang lak 2.30 till 4..

Belah pagi dier bagi pengenalan jer..
Belah petang ar mencabar sket…
Kena wat kerja sket..
Sib baik grouping..
2 orang satu group..
Aku ngan Mohsin..
Sian lak aku kat Mohsin..
Dak2 ni kater aku buli dier..
Tul ker?
Entah lar..
Mintak maap lar kawan..
Hehe..

Pepun..
Takper..
Itulah dier..
Pengalaman…